Friday, March 5, 2010

Negara Sape ni weyh??


Seperti ape yg kiter bace dalam harian metro dan mane2 akhbar pada hari ini? Tentang nasib seorang tukang kasut. Yang dipukul oleh sekumpulan org egypt kerana mengenakan charge yg dikatekan tinggi. tetapi ape yg paling mengecewakan adalah sikap pihak pengurusan UTP sendiri yg mahu mangse menggugurkan laporan polis yg dibuat oleh mangse atas sebab untuk menjaga imej university.

“Perkara paling mengecewakan saya ialah sikap pengurusan UTP yang memujuk saya supaya menarik kembali laporan polis pada malam sama hari kejadian kerana tidak mahu kes itu dibesarkan,” katanya.(mangsa)

Siket2 cerita lah..
aku cume nak persoalkan negara sapa ni. Kenape perlu menutupkan kegiatan budak egypt ni. Dulu mereka dah pukul pakcik bus, kemudian pukul org kt kedai kopi, kali ni tukang kasut pon jadi mangse. ini isu kes kurang disiplin org arab. tp yg kecewa, pihak berwajib ni nak sorok2 lg konon2 nak menjaga name baik.

Aku pelik gile.. Pengalaman aku selama 5 thn di UTP. Foreigner ni anak emas diorang. kiter yg jd local student, mcm duduk dinegara asing pulak. Mereka ditantang hebat. Dikala budak2 foundation dan thn pertama ijazah duduk di hostel2 lame, mereka ditempat kan di apartment2 baru yg utp sedia kan. lebeh dari tu lg. mereka ni dibenarkan membawa mesin basuh, tetap bile turn local student. dirampas dan didenda.

Dasi segi pakaian, merekani kadang pg kelas pakai sluar pendek jek. round neck, cube tny ngn pak guard berape org jek yg disaman, alasan guard xreti berbahase inggeris. KE GUARD PON TKT KNE PUKUL? Xgune la citer... alangkan mereka 1 sem x pg kelas pon x diambil tidakan. meniru secara terbuka pon diberi kelonggaran. malahan ade jek yg aku rase x sepatutnye lulus tetapi di luluskan. Common la.. sampai bile nak diskriminasi kaum sendiri, bangse sendiri.

Hahaha... sekian pertemuan kiter kali ini :

No comments:

Post a Comment